Dr. Đapo: Regiju južni Jadran - dolina Neretve treba brendirati, povezati i promovisati

Dr. Đapo: Regiju južni Jadran - dolina Neretve treba brendirati, povezati i promovisati

Pet, 08. Apr. 2022.


Federalna ministrica okoliša i turizma dr. Edita Đapo bila je uvodničar na konferenciji “Brendiranje turističke destinacije južni Jadran - dolina Neretve i regionalno povezivanje" koja je održana na Međunarodnom sajmu privrede u Mostaru. Osim ministrice dr. Đapo, uvodničar na konferenciji bila je hrvatska ministrica Nikolina Brnjac i premijer Hercegovačko-neretvanskog kantona Nevenko Herceg.

Govor ministrice dr. Edite Đapo prenosimo u cjelosti:

Dame i gospodo,

Danas smo u Mostaru, u čarobnoj Hercegovini koja niti jednog posjetioca ne ostavlja ravnodušnim.

Hercegovina ima puno za ponuditi i mi je vidimo kao čarobno područje u kojem možete uživati u bilo kojoj vrsti turizma.

U Hercegovini imamo razvijen religijski turizam i svetišta tri religije: 

  1. Međugorja, koje predstavlja svetište za katoličke hodočasnike i koje je već poznato u cijelom svijetu,
  2. Blagaj izgrađen još za vrijeme Rimskog carstva sa svojom Tekijom na Buni koju su vijekovima koristili derviši za svoje sufijske obrede
  3. Manastir u Žitomislićima, koji predstavlja svetište za produhovljenje pravoslavca.  

Hercegovina, također, obiluje i kulturno-historiskim spomenicima od kojih je najznačajniji Stari most u Mostaru, Počitelj, kula Herceg-Stjepana i mnoge druge znamenitosti u Čapljini, Ljubuškom...

Prirodna bogatstva: Hutovo blato, Blidinje, Vjetrenica...

Odmor uz Vinsku cestu i najbolje hercegovačko vino, sir i suho meso, kao i adrenalinski sportovi poput raftinga, kajak i sl.   

Kako lokaciju i sve što se nudi u Hercegovini pretvoriti u destinaciju?

Odgovor leži u brendiranju turističke destinacije. Prema "Bloom Consulting" i turističkom brendu zemlje, BiH je na 116. mjestu, dok su zemlje regiona Hrvatska na 20., a Slovenija na 68. mjestu.

Brendiranje destinacije je identificiranje najjačih i konkurentski najprivlačnijih karakteristika destinacije u očima njenih potencijalnih posjetioca, kao i stvaranje priče o tim karakteristikama, zbog kojih se odredište ističe i biva drugačije u poređenju sa konkurencijom.

Znači, to podrazumjeva shvaćanje da je važno baš sve što vidimo, čujemo, pročitamo, znamo ili osjećamo o nekoj turističkoj destinaciji.

Kako bi se postiglo stvarno uspješno brendiranje turističke destinacije, brend mora postati privlačan za sve posjetitelje i turiste koji dolaze na destinaciju.

Bez obzira što neko mjesto ili grad ima moderne hotele, kongresne kapacitete, jedinstvenu kulturnu baštinu, prirodne atrakcije, zabavne sadržaje ili neke druge oblike turističkih sadržaja kojima nastoje privući pažnju i povećati vlastitu vrijednost, budući uspjeh privlačnosti za turiste ovisi o njihovoj mogućnosti kreiranja jedinstvenog identiteta i diferencijacije u odnosu na konkurenciju.

Kroz brendiranje, na tržištu je naprosto potrebno uvjeriti turiste da posjete destinaciju. Zavisno od onoga što nudimo, turisti će odluku o izboru destinacije donijeti temeljem osjećaja i stanja svijesti, a ne temeljem cijene.

Brendiranje je i dosljedno provođenje ovog narativa kroz sve marketinške vidove komunikacije.

U marketingu destinacije, brendiranje se ne odnosi samo na logotip, već uključuje holistički pristup u izradi, razvoju i njegovanju jedinstvenog identiteta destinacije, prema ključnim elementima, kao što su ponuda destinacije, nasljeđe i vrijednosti.

Jednom uspostavljen brend destinacije temelj je svih marketinških aktivnosti osmišljenih za promociju i privlačenje novih posjetitelja, stim da sadržaj i poruke uvijek trebaju biti usklađeni sa brendom. Brend destinacije je apsolutno ključan za ono što želimo iskomunicirati sa svijetom.

Ova se definicija odnosi se na obje destinacije kao zemlje, destinacije unutar zemlje; grad ili regiju, ili odredišta kao regije koje se protežu kroz više zemalja.

Kao takav, brend “mjesta” ključan je da se osigura da svi marketinški napori daju konkretne rezultate u privlačenju posjetitelja da posjete, da ostanu što je moguće duže i da troše što je moguće više.

Ovaj današnji događaj nije mogao doći u bolje vrijeme. Zemlje se otvaraju, putovanja se ponovno vraćaju punom snagom i ljudi traže destinacije s kojima mogu imati dublju povezanost – sa njihovim ljudima, kulturom i prirodom.

Turisti traže nešto drugačije, nešto što nudi više od obilaska mjesta, posjeta plaži ili dobre hrane u restoranu. Oni traže mnoštvo iskustava koja su impresivna i koja im mogu ostaviti dugotrajna sjećanja.

Razvijanje brenda za Jadransko more i dolinu Neretve važno je kako bi se istaknula prepoznatljiva i privlačna turistička svojstva i ponuda ove regije.

Važni su popularnost i prepoznatljivost, nabrojali smo šta nudi čarobna Hercegovina, a sunčana Hrvatska sa svojim morem i Dubrovnikom,  sigurno jesu destinacija koja svakom posjetiocu može ponuditi ono za što je zainteresiran.

Razvoj brenda također je ključan u prepoznavanju prave vrste putnika, koji se putnici najviše žele privući i zainteresovati za ovu regiju da dođe i posjetite je.

Ali ovo nije dovoljno. Brend se mora komunicirati lokalno, regionalno i međunarodno – treba pronaći način da dopre do potencijalnih putnika i prenesu prave poruke pravim ljudima.

Stoga je ključno da čvrsti temelji regionalne saradnje između različitih zainteresiranih strana u turizmu razgovaraju i dogovore plan koji će omogućiti svakom od njih, posebno turističkim zajednicama, da komuniciraju i promovišu brend i da nude turističke proizvode, iskustva i pakete koji su jasno povezani s onim što brend predstavlja.

Kako je brend također obećanje koje odredišta daju posjetiteljima – obećanje da će zaista doživjeti ono što destinacija ili regija ima za ponuditi, uz najviše standarde usluge i najbolji mogući kvalitet, same vlade također imaju ključnu ulogu kako bi se osiguralo da je obećanje koji brend nudi ispunjeno.

Svaka osoba, organizacija, institucija i kompanija u širem turističkom vrijednosnom lancu ima ulogu osigurati da ovaj napor koji danas pokrećemo rezultira opipljivim rezultatima. Benefiti koje ćemo ostvariti su: veći broj turista, više radnih mjesta, više ulaganja i bolji život za sve.

Želim da ovom današnjom konferencijom dođemo do našeg brenda, da se konture istog uspostave, te da postanemo prepoznatljivi na međunarodnom turističkom tržištu.

(Pogdledajte video na slijedećem linku: https://youtu.be/Qn9P-iaSX3I)

Ministrica posjetila štand Javnog poduzeća Vjetrenica

Nakon završetka konferencije, ministrica dr. Đapo u društvu premijera Hercega obišla je Sajam, gdje je posjetila i štand Javnog poduzeća Vjetrenica i razgovarala s uposlenicima.